4 Haziran 2011 Cumartesi

İngilizce Eğitimi

    İnsanların İngilizce'nin kullanımıyla ilgili ne yazık ki yanlış bildiği çok fazla sayıda şey var.Doğuş AYDIN olarak en büyük amacım da zaten bunu blogger hesabım aracıyla buradan size aktarabilmek.Bu yazımda ilk olarak size İngilizce öğrenimindeki 10 temel adımdan bahsedeceğim.
       İngilizce bir dildir ve bir dil de insanların birbirleriyle iletişim kurmasına yarayan iletişim aracıdır.Bilimsel terim olarak; İletişim, iletilen bilginin hem gönderici hem de alıcı tarafından anlaşıldığı ortamda bilginin bir göndericiden bir alıcıya aktarılma sürecidir.İnsanoğlu çağlar boyu çeşitli iletişim teknikleri bulmuştur.Kızılderililer ateş yakarak,bazı insanlar halen yapmakta oldukları mimiklerini kullanarak demek istediklerini belirtmişlerdir.
   Bu kısa genel bilgi yazısını yazmamın amacı sizlere İngilizce’nin de bir iletişim aracı olduğunu belirtme isteğimdi. Bu ölçüde İngilizce’yi bilmeyen bir insanın bile gitmek el işaretini kullanarak diğer insanla bir yere gidebileceğini belirtebileceği normaldir.Ancak birde susmaksızın bir İngilizce’ye sahip olup çok iyi iletişim kurabilmek vardır.İşte bende size o çok iyi iletişime giden yoldaki önemli adımları anlatmak için bu yazıyı yazdım.Böyle bir açıklamayla başladığım için ilk adım olarak ‘Unutma önemli olan Konuşma’ ile başlamak istiyorum.
                   ADIM 1:
    Unutma Önemli Olan Konuşma
   Bu adımda önemli olanın konuşma derken İngilizce’nin diğer yönleri olan yazma,okuma,dinleme,dilbilgisi alanlarını kesinlikle önemsiz demek istemedim.İnsanların genellikle en çok zorlandığı alan olan ‘Konuşma(Speaking)’ dan bahsetmek istedim.İngilizce bilmemiz konuşmamızla ilgilidir çünkü eğer bir dili konuşamazsak  yani iletişim aracı olan dilimizi kullanamazsak bildiğimiz dilin bizim için bir anlamı kalmaz.Bunu da benim metodum olan ‘ Çağrışımsal İngilizce’ ile sağlayabiliyoruz.Bu metodun amacı insanların beyninde önce Türkçe düşünüp İngilizce’sini söylemek yerine direkt bir çağrışım oluşturmaktır.Yani elmayı gördüğümüzde önce Türkçe’sinin elma olduğunu vurgulayıp sonra ‘apple’ demek yerine direkt elma simgesini beynimizde oluşturarak ‘apple’ dememize yardımcı oluyor ve bu da İngilizce düşünme yetisini ortaya çıkardığı için konuşmamızda akıcılığı sağlıyor.Bunu cümlede nasıl yapıcağız derseniz onun içinde özel materyallerimiz var ve onlarla birlikte cümlesel durumunu da kelimeler üstünden kurmaya başlıyorsunuz.
     Peki burada öğrenciye düşen görev nedir?
  Öğrenci, kesinlikle konuşmasının önemini kavrayarak her zaman konuşmaya koşullanacaktır. Kesinlikle pes edip Türkçe konuşmaya başlamayacaktır. Eğitimimizin ilk dönemlerinde bir cümleyi 40 saniyede söyleyebilirken bu süre 10 saniyeye kadar düşecektir ileriki aşamalarda. Bu da eğitimimizin başarılı olup olmadığının öğrenci açısından denetimini yapma olanağı da sağlayacaktır.
  Yani kısaca kesinlikle eğitim programı boyunca İngilizce konuşmaktan vazgeçmeyin ve Türkçe’yi unutun.

1 yorum: